10. April 2017
Frietkanonnen en sushi van sprinkhanen in Amaro’s Kooklab op Nickelodeon

Frietkanonnen en sushi van sprinkhanen in Amaro’s Kooklab op Nickelodeon

Vanaf 15 april elke zaterdag om 17.30 uur op Nickelodeon

Koken is helemaal niet saai en met eten kun je experimenteren! Dat laat kok André Amaro vanaf 15 april zien in Amaro's Kooklab, het nieuwe wekelijkse programma op Viacom-zender Nickelodeon. Het motto van Amaro’s Kooklab is: lekker proeven, experimenteren, proberen en een beetje leren! Amaro is kok en kunstenaar en houdt niet van liflafjes, flauwekul en aanstellerij, maar van eerlijk en echt eten. Daarom gaat hij op zoek naar de verrassendste gerechten en maakt deze op geheel eigen wijze samen met kinderen. De bereidingswijze die hij kiest is vaak opmerkelijk en leuk: Zo maakt hij een frietkanon omdat hij niet van snijden houdt, gaat zelf garnalen vissen omdat de garnalen in de winkel niet vers genoeg zijn en maakt hij sushi van sprinkhanen, speciaal voor kids die niet van vis houden.

Bekijk hier de promo!

Amaro's Kooklab is vanaf 15 april elke zaterdag om 17.30 uur te zien op Nickelodeon.

Over Nickelodeon Nederland
Nickelodeon is het merk voor kinderen binnen de merkenportfolio van Viacom International Media Networks Benelux. De van oorsprong Amerikaanse zender is wereldwijd één van de grootste entertainmentmerken voor kinderen, in Nederland is Nickelodeon de nummer 1 kinderzender. Het is de plek waar kinderen op de eerste plek staan; zij staan centraal in alles dat Nickelodeon doet. Van de ontwikkeling van series, websites, apps en social media tot events en consumentenproducten. De Nickelodeon-programmering is speciaal ontwikkeld voor kinderen in de leeftijd van 6 tot 12 jaar en bestaat onder meer uit live action, animatie en game shows.

Het entertainmentmerk besteedt veel aandacht aan het lokaliseren van de zender voor de Nederlandse kijker. Zo is een groot deel van de live action- en animatieseries in het Nederlands nagesynchroniseerd en zijn er veel producties te zien uit Nederland, zoals De Ludwigs, Race naar de KCA's, Grappenmakers en Cool Factor. Voor de jongsten is naast Nickelodeon ook Nick Jr. te zien. In 2016 was Nickelodeon met 17.9% marktaandeel onder 6-12 jaar marktleider en lanceerde Viacom Benelux de eerste mobiele on-demand propositie voor haar portfolio: de Nickelodeon Play app. Nickelodeon Play biedt een rijke entertainment-omgeving van shows, filmpjes en spelletjes speciaal ontwikkeld voor kinderen in de leeftijd 6-12 jaar.