25. April 2017
Populaire Nickelodeon-show De Ludwigs krijgt vervolg

Populaire Nickelodeon-show De Ludwigs krijgt vervolg

Ook groen licht voor nieuwe afleveringen van internationale versie Hunter Street

De succesvolle in Nederland geproduceerde komische avonturenserie De Ludwigs krijgt een vervolg, zo maakt Viacom-zender Nickelodeon vandaag bekend. Nieuwe afleveringen met daarin de avonturen van de leukste familie van Amsterdam zijn komend najaar op Nickelodeon in Nederland en België te zien. Hunter Street, de internationale Engelstalige versie van De Ludwigs die back-to-back lokaal in Nederland wordt geproduceerd, krijgt tevens 20 nieuwe afleveringen. De productie van de nieuwe afleveringen van beide shows begint komende zomer in Amsterdam. De Ludwigs is hiermee de enige serie van Nederlandse oorsprong waarvan tegelijkertijd ook een internationale versie in productie is.

De Ludwigs is een avontuurlijke comedy voor kids in de leeftijd 6-12 jaar die in het teken staat van vriendschap, familie en het oplossen van een groot mysterie. De serie speelt zich af in het decor van Amsterdam waar het gezin woont in een indrukwekkend grachtenpand dat naast woonhuis ook dienst doet als museum. In het eerste seizoen van de serie en het losstaande avontuur Wie is de dief? waren Tooske en Bastiaan Ragas te zien als ouders Kate en Erik. De rollen van de vijf pleegkinderen werden vertolkt door Timo Verbeek (Benny), Rosaline Lantink (Anoosha), Cedric van den Abbeele (Sam), Luca Hollestelle (Yara) en Yassine El Ouardi (Daniel). Ook waren er o.a. rollen weggelegd voor Cees Geel, Kees Hulst, Arno Moens en Yootha Wong Loi Sing.

De Ludwigs wordt geproduceerd door Blooming Media.

Over Nickelodeon Nederland
Nickelodeon is het merk voor kinderen binnen de merkenportfolio van Viacom International Media Networks Benelux. De van oorsprong Amerikaanse zender is wereldwijd één van de grootste entertainmentmerken voor kinderen, in Nederland is Nickelodeon de nummer 1 kinderzender. Het is de plek waar kinderen op de eerste plek staan; zij staan centraal in alles dat Nickelodeon doet. Van de ontwikkeling van series, websites, apps en social media tot events en consumentenproducten. De Nickelodeon-programmering is speciaal ontwikkeld voor kinderen in de leeftijd van 6 tot 12 jaar en bestaat onder meer uit live action, animatie en game shows.

Het entertainmentmerk besteedt veel aandacht aan het lokaliseren van de zender voor de Nederlandse kijker. Zo is een groot deel van de live action- en animatieseries in het Nederlands nagesynchroniseerd en zijn er veel producties te zien uit Nederland, zoals De Ludwigs, Race naar de KCA's, Grappenmakers en Cool Factor. Voor de jongsten is naast Nickelodeon ook Nick Jr. te zien. In 2016 was Nickelodeon met 17.9% marktaandeel onder 6-12 jaar marktleider en lanceerde Viacom Benelux de eerste mobiele on-demand propositie voor haar portfolio: de Nickelodeon Play app. Nickelodeon Play biedt een rijke entertainment-omgeving van shows, filmpjes en spelletjes speciaal ontwikkeld voor kinderen in de leeftijd 6-12 jaar.