07. November 2017
Is Sinterklaas niet meer de baas?

Is Sinterklaas niet meer de baas?

Je ziet het in "Op weg naar Pakjesavond - De sluwe zakenman", vanaf 13 november elke schooldag om 17.30 uur op Nickelodeon

Iemand heeft het voorzien op de baan van Sinterklaas! Op weg naar Pakjesavond - De sluwe zakenman, het derde seizoen van de bekroonde Sinterklaasserie van Viacom-zender Nickelodeon, vertelt het verhaal van superondernemer Dirk Diamant. Dirk weet op een sluwe manier zijn intrede te doen in het Pakjeshuis en is van plan daar het één en ander te veranderen. Stiekem wil hij net zo lang doorgaan tot alle Pieten overbodig zijn en op straat komen te staan zodat hij zijn ware plan uit kan voeren: het innemen van de plek van Sinterklaas! Gelukkig hebben Boris en Ayla hem door: twee kinderen die er alles aan doen om Sinterklaas op tijd te waarschuwen. Of het goedkomt zie je vanaf maandag 13 november elke schooldag om 17.30 uur in Op weg naar Pakjesavond - De sluwe zakenman op Nickelodeon.

Award-winnende serie
De eerste serie van Op weg naar Pakjesavond is vorig jaar bekroond met de Kinderkastprijs 2016 4-6 jaar (Publiekprijs) van Cinekid. Ook de tweede serie werd dit jaar genomineerd voor deze prijs. Peter Faber kruipt wederom in de huid van Sinterklaas, verder zijn er rollen weggelegd voor Andre Dongelmans (Planpiet), Rogier Schippers (Dirk Diamant) en Steef Hupkes (Ricardo Santo). Voor het derde jaar op rij zijn in Op weg naar Pakjesavond ongeschminkte Pieten te zien. De serie is geregisseerd door Anna van Keimpema en geproduceerd door Tom van Blommestein en Kaja Wolffers van NL Film.

Op weg naar Pakjesavond - De sluwe zakenman is vanaf maandag 13 november elke schooldat om 17.30 uur te zien op Nickelodeon.

Over Nickelodeon België
Nickelodeon is het merk voor kinderen binnen de merkenportfolio van Viacom International Media Networks Benelux. De van oorsprong Amerikaanse zender is wereldwijd één van de grootste entertainmentmerken voor kinderen, in België is Nickelodeon de nummer 1 commerciële kinderzender. Ook zijn in België zusterzenders Nick Jr., NickToons en Nick Music te zien. Het is de plek waar kinderen op de eerste plek staan; zij staan centraal in alles dat Nickelodeon doet. Van de ontwikkeling van series, websites, apps en social media tot events en consumentenproducten. De Nickelodeon-programmering is speciaal ontwikkeld voor kinderen in de leeftijd van 4 tot 14 jaar en bestaat onder meer uit live action, animatie en game shows. Het entertainmentmerk besteedt veel aandacht aan het lokaliseren van de zender voor de Belgische kijker. Zo is een groot deel van de live action- en animatieseries in het Vlaams nagesynchroniseerd en zijn er veel producties te zien uit België en Nederland, zoals De Ludwigs, Snap het, Droomkamers en Cool Factor. Ook heeft Nickelodeon sinds dit jaar met Stef Poelmans een eigen gezicht in Vlaanderen. Nickelodeon heeft in Vlaanderen een marktaandeel van 9% onder kinderen in de leeftijd van 4 tot 14 jaar. Online bereikt de Nickelodeon-website bijna 170.000 unieke bezoekers per maand. Nickelodeon is in België te zien via Proximus op kanaal 134 en via Telenet op kanaal 31.