05. Oktober 2016
Gordon als eerste Nederlander in Comedy Central’s ‘The Roast of...’

Gordon als eerste Nederlander in Comedy Central’s ‘The Roast of...’

Viacom-zender Comedy Central haalt ‘The Roast of...’ naar Nederland, het iconische Comedy Central programma krijgt voor de eerste keer in de geschiedenis een Nederlandse editie. Niemand minder dan Gordon krijgt nu de eer om gegrild te worden op het befaamde Comedy Central-rooster. Dat maakte Viacom International Media Networks Benelux vandaag bekend, het moederbedrijf achter Comedy Central. ‘The Roast of Gordon’ is nog deze winter te zien op Comedy Central.
In ‘The Roast...’ worden zogenaamde ‘Roastees’ geconfronteerd met diverse zeer gênante momenten uit het verleden die men waarschijnlijk liever vergeet. Onder leiding van een messcherpe ‘Roast Master’ krijgt Gordon het vuur aan de schenen gelegd door zijn ‘friennemies’, bestaande uit een panel van bekende Nederlanders. Echter, geen hoor zonder wederhoor. Het vuur wordt extra opgestookt wanneer Gordon vlijmscherp repliek geeft aan het einde van de show. “Ik ben al jaren groot fan van ‘The Roast of...’ en na mijn bezoek aan ‘The Comedy Central Roast of Rob Lowe’ was het voor mij duidelijk. Ik vind het een enorme eer om door al mijn hartsvrienden en aartsvijanden geroosterd te worden. Ik kijk er zelfs gloeiend naar uit,” aldus Gordon.

Onder andere Rob Lowe, Justin Bieber, James Franco, Charlie Sheen en Donald Trump gingen hem al voor. Met Gordon als nieuwe toevoeging een eregalerij die er niet om liegt. Wie de rol van vurig ‘Roast Master’ krijgt toebedeeld, dat wordt binnenkort bekendgemaakt.

Maurice Hols, General Manager Viacom Benelux: “Comedy Central is sterker dan ooit. Vanaf het moment dat ik het comedy-merk in Nederland lanceerde, hebben we de ambitie gehad om een lokale editie van ‘The Roast...’ neer te zetten. Met Gordon als eerste ‘Roastee’ hebben we de lat direct hoog neergelegd. Wereldwijd wordt het als een eer gezien als je gevraagd wordt deel te nemen aan deze show. De lokale editie van deze show brengt alles dat we gewend zijn van de internationale Roast.”

Met 5.9% marktaandeel in Q3 2016 is Comedy Central het grootste themakanaal van Nederland. In de doelgroep jongvolwassenen 18-34 jaar is de Viacom-zender zelfs de #4 van alle kanalen in 2016 (en regelmatig #3). De ‘Roast of Gordon’ is overigens niet de enige Nederlandse productie voor Viacomzender Comedy Central. Eerder maakte het mediabedrijf al bekend ‘Celebrity Stand-Up’ naar de comedyzender te brengen, Celebrity Stand-Up is vanaf 13 oktober te zien op Comedy Central.

MasMedia tekent voor de productie van ‘The Comedy Central Roast of Gordon’. De Roast wordt geproduceerd met vriendelijke toestemming van RTL Nederland.

Praat mee via de hashtag #GordonRoast

Over Viacom Benelux
Viacom International Media Networks is een van de grootste internationale mediabedrijven ter wereld. Viacom creëert voor haar wereldwijde merkenportfolio entertainment voor fans waaronder televisieshows, motion pictures, games en apps. De zenderportfolio van Viacom Benelux bestaat uit het Youth & Entertainment-merk MTV, de Comedy & Entertainment-merken Comedy Central en Spike. De Kids & Family-merken Nick Jr. en NickToons, behoren tot de grootsten van de wereld.

Foto credits William Rutten