11. Oktober 2016
Furtjuh en Anouk Maas presenteren nieuwe interactieve liveshow op Nickelodeon

Furtjuh en Anouk Maas presenteren nieuwe interactieve liveshow op Nickelodeon

Viacom zet volgende stap in integratie online en live tv met Nick in Trouble

Viacom-zender Nickelodeon komt met de nieuwe interactieve liveshow Nick in Trouble. In Nick In Trouble moeten vloggers ontsnappen uit een escape room, wat ze alleen kan lukken door live de hulp in te schakelen van kijkers en hun eigen fans en volgers. Een interactieve livestream krijgt een cruciale rol in deze nieuwe liveshow. Nick in Trouble bestaat uit drie delen, een tv-ronde die gebruikt wordt om met behulp van kijkers en fans te ontsnappen uit de Nick in Trouble escape room, een online ronde waarbij de vloggers live chatten met hun fans en tot slot een tv-ronde waarin de vlogger, mits binnen de tijd ontsnapt uit de escape room, prijzen kan winnen voor de twee volgers die samen met hem/haar de uitdaging aangaan. Nick in Trouble is vanaf 23 oktober iedere zondag om 9.00 uur te zien op Nickelodeon.

Nickelodeon-presentatrice Anouk Maas en vaste co-host Rutger Vink( (YouTuber Furtjuh) nodigen wekelijks een bekende vlogger uit om mee te doen aan de Nick in Trouble challenge. De interactie met de Nickelodeon-kijker speelt een belangrijke rol in het oplossen van de gestelde raadsels. De online wereld vormt hiermee een onlosmakelijk onderdeel van de serie. In de eerste afleveringen doen vloggers Niek Roozen (23 oktober), Jeroen van Holland (30 oktober) en Quinty Misiedjan (Quinsding)* (6 november) een poging om uit de escape room te ontsnappen.

<strong>Bekijk hier de Nick in Trouble Showreel</strong>

Maurice Hols, General Manager Viacom International Media Networks Benelux: “Als Viacom zijn we continu bezig hoe we nieuwe technologieën en trends in kunnen zetten om onze shows te versterken en onze kijkers een verrassende en boeiende ervaring te geven. Het merk Nickelodeon leent zich als geen ander voor een productie als "Nick in Trouble". Het is een spannende en voor kids interessante manier om uitgedaagd en betrokken te worden bij een televisieprogramma en in contact te komen met Nickelodeon en hun lokale vloghelden. Het voor ons als mediabedrijf belangrijk om te blijven ontwikkelen en experimenteren en met nieuwe spannende en verrassende shows te komen.”

Nick in Trouble is vanaf 23 oktober iedere zondag om 9.00 uur te zien op Nickelodeon.

Over Nickelodeon
Nickelodeon is het Kids & Family-merk binnen de zenderportfolio van Viacom International Media Networks. Viacom is één van de grootste internationale mediabedrijven ter wereld en creëert voor haar wereldwijde merkenportfolio entertainment voor fans waaronder televisieshows, motion pictures, games en apps. De zenderportfolio van Viacom Benelux bestaat uit het Youth & Entertainment-merk MTV, de Comedy & Entertainment-merken Comedy Central en Spike en de Kids & Family-merken Nickelodeon, Nick Jr. en NickToons, welke behoren tot de grootste van de wereld.