Management Profiles
Maurice

Maurice Hols

SVP General Manager Benelux, Viacom International Media Networks

Maurice Hols, SVP en General Manager van Viacom International Media Networks Benelux, werkt ruim 12 jaar bij het Amerikaanse mediabedrijf met in de zenderportfolio de merken MTV, Comedy Central, Spike en Nickelodeon. Nadat Hols begon bij Viacom, werd hij al snel eindverantwoordelijke voor het merk MTV in Nederland. Vanaf 2009 stond Hols aan het hoofd van Comedy & Entertainment in Noord Europa waar onder andere de Viacom merken Comedy Central, Spike en VIVA onder vallen en bracht hij het merk Comedy Central naar Europa. Eerst naar Nederland, vervolgens naar Zweden. Sinds 2014 heeft Hols de dagelijkse leiding over Viacom Benelux en heeft hij een nieuwe marketing en content strategie neer weten te zetten waarvan de resultaten nu duidelijk zichtbaar zijn. De Viacom Benelux zenderportfolio bestaat uit 4 verschillende merken, met een duidelijke en onderscheidende propositie waarmee ze een specifieke doelgroep aanspreken. De kracht van themakanalen blijkt sterker dan ooit in de hevig veranderende markt. In een periode waar er nog nooit zoveel keuze was in goede content, er nog nooit zoveel verschillende manieren waren om deze content te nuttigen zien we dat de fans onze zenders en content blijven vinden. Maurice Hols heeft de gedurfde beslissing genomen om een nieuwe TV zender te lanceren in Nederland: Spike. Vanuit de overtuiging dat we met een heldere en onderscheidende propositie aansluiting vinden bij fans van entertainment in Nederland. Niet zonder succes. Na 10 maanden laat Spike maand-op-maand groei zien. Nu is het tijd voor de volgende stap: Spike naar 24 uur. Televisie is nog steeds het belangrijkste kanaal waar via de fans in aanraking komen met onze merken, maar al lang niet meer het enige kanaal. Met name met de lokale shows voor de verschillende zenders zoals Ex on the Beach: Double Dutch, Dutch Ridiculousness, Celebrity Stand-Up, The Comedy Central Roast of Gordon, De Ludwigs en Op weg Naar Pakjesavond weet Viacom Benelux haar fans te blijven engagen.